خانه / آموزش های آتلیه داری / لوگوی آتلیه عکاسی و 6 نکته برای طراحی مناسب آن

لوگوی آتلیه عکاسی و 6 نکته برای طراحی مناسب آن

لوگوی آتلیه عکاسی

لوگوی آتلیه عکاسی ترکیبی از متن ساده و تصاویر بصری است که به دو هدف طراحی می شود. یک لوگوی آتلیه عکاسی به مشتریان بالقوه، نام آتلیه عکاسی شما را نشان می دهد و یک نماد بصری ایجاد می کند که نشان دهنده خدمات عکاسی شماست. یک آرم خلاق و به یاد ماندنی بخشی جدایی ناپذیر در هر کسب وکار تجاری موفق از جمله صنعت عکاسی می باشد. وقتی از یک لوگو و نماد مشخص برای عکس ها، کارت ویزیت ها و تبلیغات آتلیه عکاسی خود استفاده می کنید، نام شما دائما در معرض دید مشتریان بالقوه قرار می گیرد. لوگوی استودیو عکاسی اولین چیزی است که مشتریان شما آن را می بینند و این به ایجاد یک ارتباط عاطفی بصری کمک می کند. بنابراین برای اینکه این قضیه به تجارت شما آسیب نرساند، باید یک لوگوی عکاسی به یاد ماندنی و شیک طراحی کنید.

دوستا عزیزی که قصد دانلود فایل لایه باز لوگو آتلیه را دارند، می توانند با مراجعه به لینک زیر از سایت معتبر freepik اقدام به دانلود تعداد زیادی از لوگوهای حرفه ای برای آتلیه خود نمایند.

دانلود فابل لایه باز لوگوی آتلیه عکاسی با لینک غیر مستقیم

 

لوگوی آتلیه عکاسی

 

مزایای طراحی لوگو برای آتلیه عکاسی

داشتن یک لوگوی حرفه ای که خوب طراحی شده است، باعث افزایش اعتماد مشتریان به شما می شود. در صورت داشتن یک لوگو زیبا و مرتبط، افراد به احتمال زیاد به سمت شما جذب می شوند. در ادامه به بررسی مزایای طراحی لوگو برای آتلیه عکاسی خواهیم پرداخت.

1- برداشت مثبت مشتری

اولین ثانیه های آشنایی با یک شرکت یا یک عکاس خصوصی بسیار مهم است. در ابتدا مشتریان بالقوه، لوگوی آتلیه عکاسی و نام شما را می بینند، بنابراین باید آرم شما از بالاترین سطح کیفیت برخوردار باشد تا برداشت مثبت مشتری را به دنبال داشته باشد. با توجه به نکات طراحی لوگو، بسیار مهم است که سبک کلی و طرح رنگ آن کاملا متناسب با حوزه عکاسی باشد که در آن کار می کنید و شخصا خدمات شما را به نمایش بگذارد.

2- از عکس های شما محافظت می کند

شما یک مجموعه عکس زیبا برای آلبوم نمونه کار خود آماده می کنید، با استفاده از یک لوگو و قرار دادن آن روی عکس های خود، می توانید آنها را خصوصی کنید تا شخص دیگری از تصاویر شما استفاده نکند. قرار دادن لوگوی آتلیه عکاسی شما بر روی عکس های شما از چاپ غیر مجاز عکس های شما محافظت می کند.

3- استفاده در فرآیند بازاریابی

بازاریابی عکاسی شما یک گام مهم در رشد شغل شماست. شما می توانید از بروشورهای چاپی،  مقالات عکاسی آنلاین، بررسی ها، نمایشگاه های تجاری یا هدایای عکاسی رایگان استفاده کنید. می توانید از لوگو آتلیه عکاسی خود در موارد فوق استفاده نمایید. بنابراین باید  یک آرم زیبا در قالب های مختلف داشته باشید تا بتوانید خدمات عکاسی خود را در منابع و وب سایت های مختلف تبلیغ کنید.

4- درآمد شما را افزایش می دهد

با وجود این واقعیت که ایجاد و طراحی یک لوگوی عکاسی حرفه ای منجر به هزینه های اضافی می شود، در مدت زمان کوتاهی قادر خواهید بود این پول را برگردانید و سود قابل توجهی کسب کنید. تعداد زیادی از مردم شما را با این لوگوی زیبا  خواهند شناخت و از دیگر رقبا تشخیص می دهند که به نوبه خود این مساله باعث افزایش تعداد مشتریان شما در دراز مدت خواهد شد.

در مجموع درآمد آتلیه عکاسی با تبلیغات انجام شده در آن رابطه مستقیم دارد و شخص آتلیه دار باید به این موضوع توجه کند که تبلیغات صرف هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و لوگوی خوب برای آتلیه منجر به تبلیغات قوی تر خواهد شد.

لوگوی آتلیه عکاسی

 

6 نکته مهم در طراحی لوگوی عکاسی

یک لوگوی کسل کننده و ساده و گاهی اوقات به راحتی می تواند مردم را از شما دور کند. اما لوگوی مناسب چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟ این کار شامل استفاده از دو تصویر است که در هم ادغام می شوند تا مخاطب مفهوم تصور شده را مجسم کند. در ادامه به بررسی مهمترین نکات برای طراحی لوگوی عکاسی خواهیم پرداخت.

1- توجه ویژه به انتخاب رنگ ها

انتخاب رنگ ها مهمترین مرحله طراحی لوگو است. این باید با ایده کلی برند شما مطابقت داشته باشد و با سبک عکاسی که در آن تخصص دارید همراه باشد. از رنگ سبز و سیاه برای عکاسی منظره، سفید و صورتی برای آتلیه عروس و خاکستری و آبی برای آتلیه بارداری می توانید استفاده کنید. رنگهای مورد استفاده باید توجه را جلب کنند اما در عین حال جهانی باشند. طبق نکات طراحی لوگو، توصیه می شود چندین نسخه با طرح های مختلف رنگی تهیه کنید که می توانند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل است که برندهای معروف معمولا طیف ساده ای برگرفته از حداکثر 3 رنگ اصلی را در طراحی لوگوی خود استفاده می کنند.

2- به بررسی ایده ها و سبک ها بپردازید

به طور طبیعی، مطالعه روند اصلی در زمینه ایجاد لوگوی آتلیه عکاسی مفید است. این کار به شما کمک می کند تا از تمام روندها، سبک ها و مدل های جدید آگاه شوید  و از الگوهای مختلف برای ایجاد طرح های خود استفاده کنید. استفاده از یک لوگوی کلیشه ای باعث می شود تا آرم شما یکنواخت بوده و برای مخاطب جذاب نباشد.

3- آن را خاص ومنحصر به فرد طراحی کنید

نکته اصلی موفقیت در طراحی لوگوی آتلیه عکاسی، اصالت و تفاوت آن با دیگران خواهد بود. هرچه لوگوی شما خاص تر و متفاوت تر باشد، در بین رقبا بیشتر جلوه پیدا کند و مشتری بیشتری جذب می کند. می توانید لوگوی خود را به روش هایی باورنکردنی و به یاد ماندنی ترسیم کنید، پس سعی کنید عجله نکنید و با اولین ایده ای که به ذهنتان خطور کرد شروع به کار نکنید.

4- فونت مناسب را انتخاب کنید

نوع نوشته روی لوگو اهمیت زیادی دارد. یک فونت نامناسب می تواند کل زحمات شما را خراب کند و یا حتی توجه را از شعار یا عنوان برند شما دور کند. نوع سفارشی، گزینه ای فوق العاده برای انتخاب فونت مناسب و حفظ هویت لوگوی آتلیه عکاسی شما است. به اندازه فونت توجه کنید و آن را قابل خواندن و واضح انتخاب کنید. حروف باید به اندازه کافی از هم فاصله داشته و خوانا باشد تا بدون توجه به مقیاس آرم شما، حروف به راحتی خوانده شوند. به یاد داشته باشید که سبک تایپ شما باید سبک عکاسی شما را تکمیل کند.

5- آن را ساده طراحی کنید

برای به دست آوردن یک لوگوی خوب و واقعا چشمگیر، نیازی به اختراع چیزی خارق العاده نیست. به عنوان یک قاعده، چنین ایده هایی برای به یاد آوردن و درک مخاطب اندکی دشوار است. اول از همه، یک طراحی لوگوی خوب با سادگی و سهولت در درک آن مشخص می شود. آرم شرکت اپل نمونه ای عالی از این رویکرد قدرتمند است، همه چیز ابتدایی اما در عین حال خارق العاده و شگفت انگیز است.

ساده یعنی به یاد ماندنی و به یاد ماندنی یعنی سودآور. اگر برای برند شما امکان پذیر است، از اشکال و خطوط اصلی در طراح لوگو استفاده کنید. اگر می خواهید چهره سخت، سرد یا تهاجمی برند خود را تاکید کنید، از لبه ها و تصاویر تیز استفاده کنید. از طرف دیگر، خطوط مبهم و دور از یکدیگر هم حاکی از آرامش و احساس امنیت است. سعی کنید تعداد عناصر را تا حد امکان کم کنید تا پیام اصلی بازاریابی شما دست نخورده باقی بماند.

6- لوگوی شما باید قابلیت تغییر اندازه داشته باشد

قابلیت تغییر اندازه در طراحی لوگوی آتلیه عکاسی به این معنی است که می توانید تلاش های بازاریابی خود را با موفقیت گسترش دهید. این بدان معنی است که شما می توانید تصویر نام تجاری خود را بر روی کارت های ویزیت، پوستر و تبلیغات وب پیاده سازی کنید بدون اینکه به دنبال لوگویی جدید باشید. اگر می خواهید تصویر لوگوی خود را در آینده تغییر اندازه دهید، باید آن را با استفاده از یک نرم افزار مبتنی بر بردار طراحی کنید، گرافیک های برداری مبتنی بر تعداد معینی از نقاط هستند که می توانند بدون از دست دادن کیفیت، در هر سایزی ذخیره شوند. در این راستا از استفاده از نرم افزارهای شطرنجی مانند Adobe Photoshop خودداری کنید، زیرا این امر باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

لوگوی آتلیه عکاسی

 

انواع لوگوی آتلیه عکاسی

لوگوی آتلیه عکاسی

 

لوگوی آتلیه عکاسی

 

لوگوی آتلیه عکاسی

 

لوگوی آتلیه عکاسی

 

لوگوی آتلیه عکاسی

 

لوگوی آتلیه عکاسی

 

لوگوی آتلیه عکاسی

لوگوی آتلیه عکاسی

درباره‌ی مهرداد صادقی زاده

عاشق نویسندگی و تولید محتوا؛ فعال در زمینه تولید، بهینه سازی و سئو محتوا

همچنین ببینید

عکاسی از خودرو |  آموزش عکاسی خودرو با معرفی 10 نکته

عکاسی از خودرو عکاسی از خودرو می تواند یک نوع عکاسی تفریحی و یا نوعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.