خانه / وبلاگ عکاسی / عکاسی از لباس | راهنمای نهایی و کامل سال 2020

عکاسی از لباس | راهنمای نهایی و کامل سال 2020

عکاسی از لباس

عکاسی از لباس یکی دیگر از انواع عکاسی تبلیغاتی می باشد که یادگیری اصول و نکات مهم آن، هم در عکاسی مد و فشن و هم در عکاسی محصول می تواند سبب رشد و ارتقاء کیفیت عکاسی شما شود. عکاسی از لباس اصول مخصوص به خود را دارد و مستلزم رعایت نکات و مواردی می باشد که در این مقاله از آکادمی پیکسان به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

 

8 نکته مهم در عکاسی لباس

1- انتخاب نحوه نمایش محصولات

قبل از شروع هر کاری، باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید لباس های خود را که در فروشگاه اینترنتی شما نمایش داده می شود به مخاطب نشان دهید.

دو روش معمول وجود دارد که در عکاسی لباس از آنها استفاده می شود:

از یک مانکن استفاده کنید

هنگامی که نوبت به عکاسی محصول می رسد، نمایش یک محصول به شکل واقعی تر در تن یک مانکن می تواند برای مشتریان شما بسیار ارزشمند باشد. خریداران آنلاین احتمالا اگر بتوانند تصویری از ظاهر لباس هنگام پوشیدن آن داشته باشند، با خیالی آسوده تر آن را خریداری می کنند. یک مانکن به محصولات شما شکل واقعی و انسانی می دهد و با وجود یک مانکن، شما می توانید پس زمینه را از هر عکسی حذف کنید.

نکته: از مانکنی کامل استفاده کنید و از استفاده از مانکن های بدون بازو و دست خودداری کنید، مگر اینکه قصد داشته باشید  لباسی را که بدون آستین است (مانند یک تاپ زنانه) به تصویر بکشید.

 

یک مدل استخدام کنید

اگر بودجه کافی دارید مدلی را استخدام کنید. مدل ها می توانند به هر نوع عکاسی که شما بخواهید تن بدهند. با وجود یک مدل شما می توانید از هر زاویه ای لباس ها و محصولات خود را به تصویر بکشید. وجود یک مدل به شما کمک می کند تا محصولات خود را با جذابیت های بصری بیشتری به مخاطبان ارائه دهید و حس واقعی تری  را نسبت به استفاده از مانکن به مشتری ارائه  دهید.

یک مدل لباس

 

2- تهیه تجهیزات مناسب عکاسی لباس

در اینجا لیستی از تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی از لباس آورده شده است:

دوربین

داشتن دوربین مناسب می تواند تفاوت بین یک عکس حرفه ای و آماتور را ایجاد کند. یک دوربین بدون آینه، بهترین دوربین برای عکاسی از لباس به دلیل تکنولوژی جدیدتر آن است. دوربین های بدون آینه همچنین وزن سبک تری در مقایسه با دوربین های DSLR سنتی دارند، هرچند تلفن هوشمند شما نیز اگر جزء گوشی های مناسب عکاسی بوده و از کیفیت لازم برخوردار باشد، می تواند نیاز شما را بر طرف کند.

 

تجهیزات نورپردازی

برای عکاسی از لباس، نورپردازی خوب امری ضروری است. خریداران بالقوه می خواهند تمام جزئیات مورد نظر را مشاهده کنند، بنابراین استفاده از یک نورپردازی خوب مساوی با افزایش فروش خواهد بود. برای شروع توصیه می کنیم که یک کیت نوری را انتخاب کنید که شامل سه چراغ باشد (یک چراغ اصلی، یک چراغ پرکننده و یک چراغ تابش از پشت ). اگر تصمیم دارید از یک تلفن هوشمند برای عکاسی خود استفاده کنید، پس به دنبال تهیه یک فلاش خارجی نیز باشید.

 

کیت پس زمینه استودیو

در کنار نورپردازی، زمینه اصلی یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای ارائه تصاویری تمیز و جذاب است. توصیه می کنیم که به جستجوی یک تصویر زمینه عکاسی سفید بپردازید که کاملا ساده است. استفاده از رنگ هایی نظیر مشکی، قهوه ای و خاکستری نیز می تواند برای زمینه شما مناسب باشد.

 

سه پایه

انتخاب یک سه پایه محکم برای عکاسی استودیویی یک امر ضروری است زیرا هرگونه لرزش ناخواسته دوربین ناشی از تکان خوردن دست شما را که بر کیفیت تصاویر اثر دارد از بین می برد. یک سه پایه خوب و محکم انتخاب کنید که مطابق با نیازهای شما باشد. اگر با گوشی موبایل خود عکاسی می کنید تهیه یک مونوپاد می تواند به تثبیت وعدم لرزش دوربین شما کمک کند.

 

مانکن یا مدل

مانکن ها می توانند مزایای پر شماری را برای شما به ارمغان آورند. در حالی که استفاده از یک مدل می تواند گران باشد، اما می تواند کار شما را حرفه ای تر نشان دهد. یک مدل همچنین می تواند با حرکت طبیعی بدن لباس ها را از زوایای مختلف در تن یک فرد به تصویر بکشد و خریدار می تواند با آن ارتباط بهتری برقرار کند. همچنین قرار گرفتن مدل شما در یک مکان در فضای باز ممکن است از برند شما تصویر بهتری را در مقایسه با یک عکس استودیویی به وسیله مانکن به مخاطب ارائه دهد.

عکاسی از لباس

 

3- استودیوی عکاسی خود را راه اندازی کنید

استودیوی عکاسی لباس شما می تواند یک استودیو حرفه ای باشد، همچنین این استودیو می تواند یک فضای کوچک در پشت فروشگاه شما نیز باشد. تا زمانی که از دوربین مناسب ونورپردازی مناسب برخوردار باشید، واقعا فضای استودیوی شما مهم نیست. پس ابتدا تصویر زمینه خود را تنظیم کنید. سپس شروع به تنظیم نورپردازی و دوربین خود کنید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، یک تنظیم روشنایی سه نقطه ای برای عکاسی از لباس ها بهترین انتخاب است.

 

4 – محصولات خود را آماده کنید

لباس های خود را برای عکاسی آماده کنید. اتو کردن لباس ها اولین مرحله است. سپس آنها را در چوب لباسی مناسب و یا مانکن مدنظر قرار می دهید. اطمینان حاصل کنید که لباس های شما صاف و بدون چروک است.

عکاسی از لباس

 

5 – تنظیمات دوربین خود را بررسی کنید

هنگام تنظیم دوربین برای عکاسی از لباس سه عامل وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

دیافراگم

برای عکاسی از لباس ، ایده آل است که با f / stop بالا، بین f / 8 و f / 11 عکس بگیرید. این به شما کمک می کند تا از محصولات خود عکس های متمرکز تری بگیرید.

 

سرعت شاتر

سرعت شاتر به مدت باز بودن کرکره شات دوربین شما اشاره دارد. در حالت ایده آل، باید هنگام عکاسی از لباس ، آن را در حدود 125/1 تنظیم کنید.

 

حساسیت ISO

در هنگام عکس گرفتن از لباس، تنظیمات ایده آل ISO بین 400 تا 800  می باشد. این بستگی به نوع منابع نور شما دارد و اینکه آنها از چه نوعی باشند. اگر از نور مصنوعی استفاده می کنید باید  ISO خود را بین 600 تا 800 تنظیم کنید، این کار به شما این امکان را می دهد که میزان نویز در عکاسی را کاهش دهید.

 

6 – شروع به عکاسی از محصولات خود کنید

اطمینان حاصل کنید که دوربین شما پایدار است. از سه پایه استفاده کنید، با این کار تصاویر محصول شما واضح تر و بهتر به نظر می رسد. اگر سه پایه ندارید، می توانید دوربین خود را روی هر سطح پایدار یا سخت دیگری قرار دهید. مانکن یا مدل شما باید در مرکز قاب دوربین شما باشد. اگر به عکس های زوم تری نیاز دارید، سه پایه خود را تنظیم کنید یا بزرگنمایی نوری دوربین خود را فعال کنید.

نکته شماره 1: از بزرگنمایی دیجیتال استفاده نکنید، چرا که ممکن است کیفیت عکس های محصول شما را پایین  بیاورد.

نکته شماره 2: دوربین خود را روی حالت تایمر 2 ثانیه تنظیم کنید. انجام این کار به دوربین شما اجازه می دهد تا بعد از فشار دادن روی دیافراگم، دوباره روی موضوع خود تمرکز کند.

عکاسی از لباس

 

7- جزئیات را نشان دهید

هنگام عکاسی از لباس، از جزئیات کوچک غافل نشوید. هیچ چیز بدتر از وقتی نیست که مشتری محصولی را خریداری کند و متوجه شود که جنس آن، چیزی که در تصاویر دیده و حس کرده نیست. اگر محصولی دارای دکمه و یا زیپ است، آن را از نزدیک نشان دهید. سعی کنید از دوخت، پارچه، برچسب ها، زیپ، دکمه ها و هر چیز دیگری در مورد لباس های خود عکاسی کنید، مواردی که فکر می کنید ممکن است مشتری قبل از خرید از آنها دیدن کند. با درج جزئیات می توانید تعداد سؤالات مربوط به خدمات مشتری را که ممکن است دریافت کنید، کاهش داده و همچنین نرخ تبدیل را افزایش دهید زیرا مشتری تمام اطلاعات مربوط به کالای موجود را در تصاویر می بیند.

 

8 – ویرایش عکس های محصول

پس از اتمام عکس گرفتن از محصولات خود، زمان آن رسیده است که تصاویر خود را ویرایش کنید تا همه آنها مناسب برای نمایش در فروشگاه آنلاین شما باشند. پس اطمینان حاصل کنید که  تعادل رنگ سفید مناسب است و از پیش زمینه مناسب استفاده می کنید. زوایا و ترکیب بندی تصاویر خود را نیز بررسی کنید و در صورت لزوم از تصحیح رنگ استفاده کنید.

ویرایش تصویر

 

درباره‌ی مهرداد صادقی زاده

عاشق نویسندگی و تولید محتوا؛ فعال در زمینه تولید، بهینه سازی و سئو محتوا

همچنین ببینید

عکاسی از خودرو |  آموزش عکاسی خودرو با معرفی 10 نکته

عکاسی از خودرو عکاسی از خودرو می تواند یک نوع عکاسی تفریحی و یا نوعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.